Ομόρρυθμη εταιρεία είναι αυτή που συνιστούν δύο ή και περισσότεροι εταίροι, με σκοπό να συνεμπορεύονται υπό την εταιρική επωνυμία. Έχει τη δική της νομική προσωπικότητα, επωνυμία, έδρα, ιθαγένεια και δική της περιουσία διακεκριμένη από αυτήν των εταίρων της.
Η Ανώνυμη Εταιρεία (ΑΕ) είναι κεφαλαιουχική εταιρεία, το κεφάλαιο της οποίας είναι διαιρεμένο σε μετοχές. Το κατώτατο όριο μετοχικού κεφαλαίου που απαιτείται για την ίδρυσή της είναι 60.000 ευρώ. Διευκρινίζεται επίσης ότι με τον Ν. 3604/2007 επιτρέπεται η ίδρυση μονοπρόσωπης ΑΕ. Η ΑΕ διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο (εκλεγμένο όργανο) και από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων.
Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται σε τήρηση βιβλίων Β΄ ή Γ΄ κατηγορίας, ανάλογα με την νομική τους μορφή και το τζίρο τους. Στη Γ΄ κατηγορία εντάσσονται οι επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα άνω των 1.500.000 ευρώ καιυποχρεωτικά οι ΑΕ, ΕΠΕ, ενώ στη Β΄κατηγορία εντάσσονται οι επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα μέχρι και 1.500.000 ευρώ.
Κάθε φυσικό υποχρεούται να υποβάλλει στον προϊστάμενο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. δήλωση έναρξης εργασιών πριν από την πραγματοποίηση οποιασδήποτε συναλλαγής στα πλαίσια της επαγγελματικής του δραστηριότητας. Οι Ατομικές Επιχειρήσεις ιδρύονται όπως και πριν την 4-4-2011, δηλαδή δεν ακολουθείται η διαδικασία των Υπηρεσιών Μιας Στάσης.
Add a commentΑ. Για τους ιδρυτές φυσικά πρόσωπα
- Αστυνομική ταυτότητα για έλληνες υπηκόους, ταυτότητα ή διαβατήριο για υπηκόους κράτους μέλους της Ε.Ε, διαβατήριο για υπηκόους κρατών εκτός Ε.Ε, καθώς και άδεια διαμονής, εφόσον διαμένουν στη χώρα. Εάν στην Υπηρεσία Μιας Στάσης προσέρχεται εκπρόσωπος των ιδρυτών, τα ανωτέρω μπορούν να προσκομίζονται και σε επικυρωμένο φωτοτυπικό αντίγραφο.
- Άδεια διαμονής για άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας, αν πρόκειται για υπηκόους κρατών εκτός Ε.Ε.,που θα συμμετέχουν ως ομόρρυθμα μέλη σε Ο.Ε. και Ε.Ε. ή θα οριστούν ως διαχειριστές σε Ε.Π.Ε., καθώς και ως νόμιμοι εκπρόσωποι σε Α.Ε.
- Συμπληρωμένα έντυπα «Δήλωση Απόδοσης Α.Φ.Μ/μεταβολής ατομικών στοιχείων» (Μ1) και «Δήλωση Σχέσεων Φορολογουμένου» (Μ7), όπου απαιτείται, για τη χορήγηση ΑΦΜ στους ιδρυτές, εφόσον αυτοί δεν διαθέτουν.
Η Γ.Γ.Π.Σ δίνει πλέον στους επιχειρηματίες τη δυνατότητα να έχουν εικόνα
Add a commentΣύμφωνα με το Ν.3842/2010, και την ΠΟΛ.1027/09-02-2011 οι συναλλαγές μεταξύ επιτηδευματιών (φυσικών ή νομικών προσώπων) και ιδιωτών εξοφλούνται υποχρεωτικά μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό, είτε μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, είτε με έκδοση τραπεζικής επιταγής. Συγκεκριμένα:
Add a commentMία Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) συστήνεται τουλάχιστον από 2 φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Υπό κάποιες προϋποθέσεις για την ίδρυση μίας ΕΠΕ αρκεί 1 πρόσωπο φυσικό ή νομικό (μονοπρόσωπη ΕΠΕ) όμως δεν επιτρέπεται να ιδρυθεί νέα μονοπρόσωπη ΕΠΕ από το ίδιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Επίσης μονοπρόσωπη ΕΠΕ δεν μπορεί να γίνει μοναδικός εταίρος άλλης μονοπρόσωπης ΕΠΕ.
Add a commentΗ επιταγή είναι ένα τρόπος πληρωμής και εξυπηρετεί τις συναλλαγές όπως τα χαρτονομίσματα. Ο εκδότης της επιταγής τη δίνει στο λήπτη, αντί χρηματικού ποσού, δίνοντας του το δικαίωμα να εισπράξει το αναγραφόμενο σε αυτήν ποσό από τoν τραπεζικό του λογαριασμό. Μία επιταγή αναφέρει τη χρονολογία έκδοσης, την επωνυμία της τράπεζας, το ποσό, την επωνυμία του εκδότη και την υπογραφή του (και σφραγίδα αν πρόκειται για επιχείρηση).
Add a commentΟι επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της λειτουργίας τους οφείλουν να τηρούν θεωρημένα βιβλία (χειρόγραφα ή μηχανογραφημένα), όπου καταγράφονται τα έσοδα και τα έξοδα τους. Επίσης, πρέπει να εκδίδουν θεωρημένα παραστατικά για τις πωλήσεις τους και τη διακίνηση των προϊόντων τους (π.χ. Τιμολόγιο-Δελτίο Αποστολής, Δελτίο Αποστολής, Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών κ. τλ). Όλα τα βιβλία και στοιχεία που πρέπει να τηρούνται και να εκδίδονται θεωρημένα, θεωρούνται στο τμήμα του Κώδικα της ΔΟΥ που υπάγεται η επιχείρηση.
Add a commentΥποχρεούνται να δηλώνουν Φορολογικές Ταμειακές Μηχανές όλοι οι επαγγελματίες που γίνονται κάτοχοι ή χρήστες ΦΤΜ. Η δήλωση πρέπει να γίνει μέσα σε 15 μέρες από την απόκτηση της μηχανής στο τμήμα ΚΒΣ της ΔΟΥ. Στο ίδιο χρονικό διάστημα των 15 ημερών πρέπει να δηλώνεται κάθε μεταβολή ή παύση λειτουργίας της ΦΤΜ (π. χ. πλήρωση μνήμης, αγορά νέας μηχανής κ.λπ.)
Add a comment
Για να ιδρυθεί υποκατάστημα ή εκθεσιακός χώρος ή εργαστήριο ή αποθήκη κλπ, μίας ατομικής επιχείρησης πρέπει να υπάρχει ο χώρος εγκατάστασης του. Η ύπαρξη επαγγελματικής εγκατάστασης αποδεικνύεται με συμβόλαιο ιδιοκτησίας ακινήτου ή μισθωτήριο ή με παραχωρητήριο.
Αρχικά απευθυνόμαστε στο Επιμελητήριο που υπάγεται η νέα εγκατάσταση για να κάνουμε αίτηση για προεγγραφή. Στη συνέχεια απευθυνόμαστε στο μητρώο της ΔΟΥ που υπάγεται η νέα εγκατάστασηώστε να εκδοθεί βεβαίωση μεταβολής, για ίδρυση υποκαταστήματος. Το μητρώο της ΔOY για τη μεταβολή θα ζητήσει αποδεικτικό της ύπαρξης του χώρου και άδεια λειτουργίας (αν απαιτείται). Επίσης η ΔOY έχει το δικαίωμα να κάνει αυτοψία.
- Να εγγραφεί το υποκατάστημα στο Επιμελητήριο. Για την εγγραφή χρειάζεται: Αίτηση- Δήλωση σε έντυπο, που χορηγείται από το Τμήμα Μητρώου του Επιμελητηρίου, η δήλωση μεταβολής από τη ΔOΥ, αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο ΕΕ ή άδεια παραμονής και εργασίας, όπου απαιτείται (σε φωτοτυπία ), ειδική άδεια λειτουργίας, όπου απαιτείται να εκδοθεί, για άσκηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων , μισθωτήριο ή άλλο δικαιολογητικό (π.χ. Ε9 και συμβόλαιο όταν πρόκειται για ιδιόκτητο ακίνητο) ύπαρξης επαγγελματικής εγκατάστασης.
- Να θεωρήσετε Βιβλία & Στοιχεία του ΚΒΣ, για το Υποκατάστημα, από την αρμόδια ΔΟΥ.
- .